Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Centrum Wolontariatu podzieliło się wynikami z III Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego. Tegoroczna odsłona zawiera informacje na temat realizowanych programów wolontariatu, świadomości samego pojęcia, korzyści, wyzwań i rozwoju kompetencji w tym zakresie.
Autorzy badania przeprowadzili kilkaset rozmów z właścicielami firm i pracownikami oraz beneficjentami działań wolontariatu pracowniczego.
Nie tylko lepszy wizerunek pracodawcy
Co mówią wyniki? 79% osób zatrudnionych w dużych firmach zna pojęcie wolontariatu pracowniczego. W porównaniu z 2012 roku (kiedy opublikowano drugą edycję badania) nastąpił wzrost o 11%. Od tego czasu także o 10% zwiększyła się liczba dużych firm, posiadających programy wolontariatu.

Aż 88% respondentów przyznaje, że posiadanie programu wolontariatu ma wpływ na postrzeganie swojego miejsca pracy. Najważniejszymi korzyściami wynikającymi z zaangażowania w różnego rodzaju akcje i inicjatywy są: zadowolenie z pomocy innym, możliwość poznania siebie oraz samorealizacja.

Wolontariat pracowniczy: przeszkody rozwoju
Jakie przeszkody wskazują pracownicy na drodze rozwoju wolontariatu? Prawie połowa ankietowanych pracowników wskazywała na brak czasu. Wyzwaniem jest także budowanie zaangażowania i kwestie formalne.

Więcej informacji znaleźć można w prezentacji z wynikami.