arrow-downaudiofacebookinstagramlinkedintweetervideo

Wolontariat pracowniczy: zalety i przeszkody w rozwoju

Problem ze znalezieniem czasu, trudność zaangażowania współpracowników oraz kwestie formalne: to najczęściej wymieniane przez pracowników wyzwania w realizacji działań wolontariackich.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Centrum Wolontariatu podzieliło się wynikami z III Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego. Tegoroczna odsłona zawiera informacje na temat realizowanych programów wolontariatu pracowniczego, świadomości samego pojęcia, korzyści, wyzwań i rozwoju kompetencji w tym zakresie.

Autorzy badania przeprowadzili kilkaset rozmów z właścicielami firm i pracownikami oraz beneficjentami działań wolontariatu pracowniczego.

Co mówią wyniki? 79% osób zatrudnionych w dużych firmach zna pojęcie wolontariatu pracowniczego. W porównaniu z 2012 roku (kiedy opublikowano drugą edycję badania) nastąpił wzrost o 11%. Od tego czasu także o 10% zwiększyła się liczba dużych firm, posiadających programy wolontariatu pracowniczego.

88% respondentów przyznaje, że posiadanie programu wolontariatu pracowniczego ma wpływ na postrzeganie swojego miejsca pracy. Najważniejszymi korzyściami wynikającymi z zaangażowania w różnego rodzaju akcje i inicjatywy są: zadowolenie z pomocy innym, możliwość poznania siebie oraz samorealizacja.

Jakie przeszkody wskazują pracownicy na drodze rozwoju wolontariatu? Prawie połowa ankietowanych pracowników wskazywała na brak czasu. Wyzwaniem jest także budowanie zaangażowania i kwestie formalne.

Więcej informacji znaleźć można w prezentacji z wynikami.

Dawid Zaraziński

Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Lubię dzielić się wiedzą i doświadczeniem podczas konferencji, warsztatów, webinariów. Jestem aktywny na LinkedIn i Twitterze – zapraszam do kontaktu!

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *