Granie w godzinach pracy pomaga pracownikom

Dawid Zaraziński

Twórca Instytutu Kontekstów Pracy. Dyrektor programowy w meet&grow, redaktor naczelny serwisu Strona Kadry. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.

Jeśli interesują Cię tematy związane z pracą i jej przyszłością...

…sprawdź nasz cotygodniowy newsletter! 💌

🔵 Dla kogo: dla ambitnych osób, które interesują się tym, jak pracujemy i jak będzie wyglądała przyszłość pracy.

🔵 Raz w tygodniu: we wtorki rano w Twojej skrzynce.

🔵 Kompaktowa formuła: trzy konkretne tematy – piszemy za krótko, aby zmęczyć; za treściwie, aby przejść obojętnie.

🔵 Warty przetestowania: zapisz się i spróbuj – w każdej chwili możesz się wypisać!

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Siadasz przed konsolą lub w wygodnym fotelu z tabletem w dłoni. Uruchamiasz popularną grę. W twojej drużynie jest kolega z działu, menedżerka HR i… szef.

Trudno sobie to wyobrazić? Nie w firmie programistycznej Podium (480 pracowników). Eric Rea, CEO, spędza wiele godzin grając ze swoimi pracownikami w Fortnite, popularną, darmową strzelankę. Odstresowuje nas to i pozwala budować lepszą komunikację i współpracę na ekranie i poza nim, przekonuje.

[ad position=”text-middle”]

Pomysł, aby Fortnite stał się częścią pracy pojawił się rok temu. W aplikacji Slack, wykorzystywanej w firmowej komunikacji, założono specjalny kanał dotyczący gry. Szybko okazało się, że w Fortnite, jedną z obecnie najpopularniejszych na świecie produkcji, gra około 25% pracowników.

Czy wiesz, że ten artykuł ukazał się po raz pierwszy w jednym z poprzednich wydań naszego newslettera?

Zapisz się już dziś »

Podsumowując roczny eksperyment z grą, szef firmy podkreśla, że pozwala ona przełamywać bariery, które pojawiają się wraz z szybkim rozwojem firmy i czyni równymi ludzi niezależnie od wieku czy stanowiska. Jako menedżerowie jesteśmy o wiele bardziej dostępni – przekonuje Rea.

Doświadczenia Podium nie są wyjątkowe: badania Brigham Young University pokazały, że nowe zespoły są bardziej produktywne już po wspólnym, 45-minutowym graniu w gry wideo. I to aż o 20 proc.!

Obserwacja tak dobrego wzrostu było trochę szokujące – mówił Greg Anderson, współautor badania. Firmy wydają tysiące dolarów na działania związane z aktywności budujące współpracę w zespołach, a ja myślę: kupcie Xboksa – dodał.

🔥 ZAMIEŃ W DZIAŁANIE

W Twojej firmie są gracze – nawet jeśli o tym nie wiesz. Być może warto na początek zorganizować wspólny mecz lub choćby popołudnie z grami planszowymi? Zachęcamy jako gracze z wieloletnim stażem!

[ad position=”text-down”]

Szukasz ciekawego prelegenta?

Zapewniamy między innymi ciekawe prelekcje na konferencjach, rozmowy w podkastach, komentarze prasowe.

Dawid Zaraziński wystąpienia