O tym, jak słabe, nieefektywne i męczące są spotkania napisano tysiące artykułów. W wielu pojawiają się pomysły na ich ulepszenie. Być może kolejnym dużym trendem staną się tzw. ciche spotkania (ang. Silent Meeting). Na czym one polegają?
Ciche spotkania to takie, podczas których większość czasu przeznaczona jest na myślenie i omawianie tematów. Ich wyróżnikiem jest to, że uczestnicy spędzają dużą część spotkania (nawet 95%) na czytanie tego samego materiału w ciszy. Czytany dokument skupia dyskusję i odcina większość kanałów, które często prowadzą spotkanie na manowce nieefektywności.
[ad position=”text-middle”]
Jakie są zalety cichych spotkań? Zwolennicy wskazują na to, że:
- pytania zadawane są przez większość uczestników spotkania,
- dyskusje są głębsze, wchodzą w niuanse i szczegóły,
- zwykle kończą się przed zaplanowanym czasem,
- wspierają udział uczestników pracujących zdalnie.
Czy wiesz, że ten artykuł ukazał się po raz pierwszy w jednym z poprzednich wydań naszego newslettera?
Zapisz się już dziś »
Za twórcę cichych spotkań uważa się Jeffa Bezosa. To on w pewnym momencie zabronił korzystania z prezentacji w PowerPoincie. Głównym kanałem komunikacji podczas spotkań uczynił zaś tzw. „narratives”, 6-stronicowe dokumenty tekstowe na dany temat.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat cichych spotkań pomóc może Ci ten solidny przewodnik (blisko 7000 słów): The Silent Meeting Manifesto v1: Making meeting suck a little less.
ZAINSPIRUJ SIĘ: Czy w Twojej firmie testowaliście już ciche spotkania? Jak wrażenia? A jeśli nie – może dasz im szansę?
[ad position=”text-down”]