arrow-downaudiofacebookinstagramlinkedintweetervideo

Ciche spotkania to następna duża rzecz?

Spotkajmy się po cichu, po wielkiemu cichu...

O tym, jak słabe, nieefektywne i męczące są spotkania napisano tysiące artykułów. W wielu pojawiają się pomysły na ich ulepszenie. Być może kolejnym dużym trendem staną się tzw. ciche spotkania (ang. Silent Meeting). Na czym one polegają?

Ciche spotkania to takie, podczas których większość czasu przeznaczona jest na myślenie i omawianie tematów. Ich wyróżnikiem jest to, że uczestnicy spędzają dużą część spotkania (nawet 95%) na czytanie tego samego materiału w ciszy. Czytany dokument skupia dyskusję i odcina większość kanałów, które często prowadzą spotkanie na manowce nieefektywności.


Chcesz więcej? Poznaj najpopularniejsze artykuły grudnia!

▶️ Czy w ogłoszeniu rekrutacyjnym publikować informację o wynagrodzeniu?
▶️ Zapraszamy na warsztaty „Radykalny sen”!
▶️ Drewniana trumna jest dla mnie za ciasna
▶️ Benefity pozapłacowe: pobierz praktyczną publikację!


Jakie są zalety cichych spotkań? Zwolennicy wskazują na to, że:

  • pytania zadawane są przez większość uczestników spotkania,
  • dyskusje są głębsze, wchodzą w niuanse i szczegóły,
  • zwykle kończą się przed zaplanowanym czasem,
  • wspierają udział uczestników pracujących zdalnie.

Czy wiesz, że ten artykuł ukazał się po raz pierwszy w jednym z poprzednich wydań naszego newslettera?

Zapisz się już dziś »

Za twórcę cichych spotkań uważa się Jeffa Bezosa. To on w pewnym momencie zabronił korzystania z prezentacji w PowerPoincie. Głównym kanałem komunikacji podczas spotkań uczynił zaś tzw. „narratives”, 6-stronicowe dokumenty tekstowe na dany temat.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat cichych spotkań pomóc może Ci ten solidny przewodnik (blisko 7000 słów): The Silent Meeting Manifesto v1: Making meeting suck a little less.

ZAINSPIRUJ SIĘ: Czy w Twojej firmie testowaliście już ciche spotkania? Jak wrażenia? A jeśli nie – może dasz im szansę?


Hej, masz sekundę?…

Mamy nadzieję, że powyższy materiał Ci się spodobał! ❤️ Nasz cel to tworzenie wyłącznie inspirujących lub praktycznych treści. Dobrze wiedzą o tym odbiorcy naszego newslettera. To wyjątkowa grupa – taka, do której idealnie pasujesz 💌 Zachęcamy: zapisz się i sprawdź. Jeśli Ci się nie spodoba w każdej chwili możesz się wypisać.

Dawid Zaraziński

Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Lubię dzielić się wiedzą i doświadczeniem podczas konferencji, warsztatów, webinariów. Jestem aktywny na LinkedIn i Twitterze – zapraszam do kontaktu!

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *