Asystent głosowy pomoże zdobyć pracę w McDonald’s

Dawid Zaraziński

Twórca Instytutu Kontekstów Pracy. Aktywny na LinkedIn oraz Twitterze.

Interesują Cię tematy związane z pracą? Sprawdź nasz newsletter! 💌

👉 Dla kogo: dla ambitnych osób, które interesują się tym, jak pracujemy i jaka będzie przyszłość pracy.

👉 Raz w tygodniu: we wtorkowe poranki w Twojej skrzynce.

👉 Kompaktowa formuła: piszemy za krótko, aby zmęczyć; za treściwie, aby przejść obojętnie.

Twoje imię(wymagane)

Czy przyszło Wam kiedyś do głowy, że nie ruszając się z kanapy będziecie mogli porozmawiać z inteligentnym głośnikiem o rozpoczęciu zawodowej kariery? Asystent głosowy pomoże i w tej kwestii.

Oto ciekawostka w kategorii „przyszłość pracy”. Właściciele urządzeń z zainstalowanymi nań asystentami głosowymi Amazon Alexa oraz Google Assistant będą mogli zainicjować proces rekrutacyjny w firmie McDonald’s. Projekt „Apply Thru” ma ułatwić rozpoczęcie kariery zawodowej młodym ludziom.

Alexa, znajdź pracę w McDonald’s

Asystent głosowy nie przeprowadzi jednak całego procesu rekrutacyjnego. Będzie to tylko jego wstępna część, w której zainteresowane osoby odpowiedzą na kilka pytań. Następnie otrzymają wiadomość tekstową z linkiem do dokończenia procesu online.

„Apply Thru” to jedno z działań, które mają przybliżyć markę McDonald’s młodemu konsumentowi. Firma, która zatrudnia 2 miliony osób w 38 tys. punktów na całym świecie, w ostatnich latach mocno odczuła zmianę w zainteresowaniach nowych pokoleń. Między innymi zdrowszym jedzeniem oraz opcjami bezmięsnymi oraz w sposobie zamawiania jedzenia (zamówienia z dowozem, przez aplikacje itd.). Stąd w strategii firmy pojawiły się nowe technologiczne pojęcia: w tym automatyzacja i sztuczna inteligencja. Przykłady? McDonald’s wraz z Uber Eats pracuje między innymi nad pilotażem dostaw dronami. We wszystkich restauracjach pojawiają się także automaty do samodzielnego składania zamówień. Firma eksperymentuje również z wprowadzeniem robotów do swoich kuchni.

Asystent głosowy nie tylko w gastronomii

Czy rekrutacja za pośrednictwem asystentów głosowych to jedno z narzędzi rekrutacyjnych przyszłości? Z pewnością. Projekt „Apply Thru” wydaje się bardziej narzędziem marketingu niż HR, ale rekruterzy powinni mieć na oku ten trend i pierwsze jaskółki jak Allianz Careers czy SEEK Jobs, który pozwala na sprawdzenie oferty rekrutacyjnej firmy Allianz.

Asystenci głosowi pozwolą nie tylko usprawnić i zautomatyzować przynajmniej część procesu rekrutacji. Mogą być też doskonałym narzędziem umożliwiającym poznanie naszej firmy, jej historii, kultury organizacyjnej i sukcesów. Dlatego z niecierpliwością wypatrujemy pionierów, którzy będą wytaczać szlaki. Jeśli trafiłeś/aś na jakiś ciekawy przykład wykorzystania tego typu rozwiązań w HR – daj nam koniecznie znać!

Szukasz ciekawego prelegenta?

Zapewniamy między innymi ciekawe prelekcje na konferencjach, rozmowy w podkastach, komentarze prasowe.