Asystent głosowy pomoże zdobyć pracę w McDonald’s

Mcdonald's i Alexa

Kontekstownik: najlepszy newsletter o przyszłości pracy

👉 Dla kogo: dla ambitnych osób, które interesują się tym, jak pracujemy i jak będzie wyglądała przyszłość pracy.

👉 Raz w tygodniu: we wtorki rano w Twojej skrzynce.

👉 Kompaktowa formuła: jeden pogłębiony temat – za krótki, aby zmęczyć; za treściwy, aby przejść obok obojętnie.

👉 Warty przetestowania: zapisz się i spróbuj, w każdej chwili możesz się wypisać.

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Oto ciekawostka w kategorii „przyszłość pracy”. Właściciele urządzeń z zainstalowanymi nań asystentami głosowymi Amazon Alexa oraz Google Assistant będą mogli zainicjować proces rekrutacyjny w firmie McDonald’s. Projekt „Apply Thru” ma ułatwić rozpoczęcie kariery zawodowej młodym ludziom.

Alexa, znajdź pracę w McDonald’s

Za pośrednictwem asystenta głosowego nie odbędzie się jednak cały proces rekrutacyjny, ale jego wstępna część, w której zainteresowane osoby odpowiedzą na kilka wstępnych pytań. Następnie otrzymają wiadomość tekstową z linkiem do dokończenia procesu online.

https://www.youtube.com/watch?v=5R-WAvBTDoQ

„Apply Thru” to jedno z działań, które mają przybliżyć markę McDonald’s młodemu konsumentowi. Firma, która zatrudnia 2 miliony osób w 38 tys. punktów na całym świecie, w ostatnich latach mocno odczuła zmianę w zainteresowaniach nowych pokoleń (między innymi zdrowszym jedzeniem oraz opcjami bezmięsnymi) oraz w sposobie zamawiania jedzenia (zamówienia z dowozem, przez aplikacje itd.). Stąd w strategii firmy pojawiły się nowe technologiczne pojęcia: w tym automatyzacja i sztuczna inteligencja. Przykłady? McDonald’s wraz z Uber Eats pracuje między innymi nad pilotażem dostaw dronami, a we wszystkich restauracjach pojawiają się automaty do samodzielnego składania zamówień. Firma eksperymentuje również z wprowadzeniem robotów do swoich kuchni.

[ad position=”text-middle”]

Nie tylko w gastronomii

Czy rekrutacja za pośrednictwem asystentów głosowych to jedno z narzędzi rekrutacyjnych przyszłości? Z pewnością. Projekt „Apply Thru” wydaje się bardziej narzędziem marketingu niż HR, ale rekruterzy powinni mieć na oku ten trend i pierwsze jaskółki jak Allianz Careers czy SEEK Jobs, który pozwala na sprawdzenie oferty rekrutacyjnej firmy Allianz.

Asystenci głosowi pozwolą nie tylko usprawnić i zautomatyzować przynajmniej część procesu rekrutacji. Mogą być też doskonałym narzędziem umożliwiającym poznanie naszej firmy, jej historii, kultury organizacyjnej i sukcesów. Dlatego z niecierpliwością wypatrujemy pionierów, którzy będą wytaczać szlaki.

[ad position=”text-down”]

Szukasz pomysłu na ciekawe wystąpienie lub szkolenie?

Oferujemy prelekcje na konferencjach, rozmowy w podkastach, praktyczne szkolenia!