Asystent głosowy pomoże zdobyć pracę w McDonald’s
Czy przyszło Wam kiedyś do głowy, że nie ruszając się z kanapy będziecie mogli porozmawiać z inteligentnym głośnikiem o rozpoczęciu zawodowej kariery?
Oto ciekawostka w kategorii „przyszłość pracy”. Właściciele urządzeń z zainstalowanymi nań asystentami głosowymi Amazon Alexa oraz Google Assistant będą mogli zainicjować proces rekrutacyjny w firmie McDonald’s. Projekt „Apply Thru” ma ułatwić rozpoczęcie kariery zawodowej młodym ludziom.
Alexa, znajdź pracę w McDonald’s
Za pośrednictwem asystenta głosowego nie odbędzie się jednak cały proces rekrutacyjny, ale jego wstępna część, w której zainteresowane osoby odpowiedzą na kilka wstępnych pytań. Następnie otrzymają wiadomość tekstową z linkiem do dokończenia procesu online.
„Apply Thru” to jedno z działań, które mają przybliżyć markę McDonald’s młodemu konsumentowi. Firma, która zatrudnia 2 miliony osób w 38 tys. punktów na całym świecie, w ostatnich latach mocno odczuła zmianę w zainteresowaniach nowych pokoleń (między innymi zdrowszym jedzeniem oraz opcjami bezmięsnymi) oraz w sposobie zamawiania jedzenia (zamówienia z dowozem, przez aplikacje itd.). Stąd w strategii firmy pojawiły się nowe technologiczne pojęcia: w tym automatyzacja i sztuczna inteligencja. Przykłady? McDonald’s wraz z Uber Eats pracuje między innymi nad pilotażem dostaw dronami, a we wszystkich restauracjach pojawiają się automaty do samodzielnego składania zamówień. Firma eksperymentuje również z wprowadzeniem robotów do swoich kuchni.
Chcesz więcej? Poznaj teksty cieszące się dużym zainteresowaniem!
▶️ Czy polscy pracownicy są szczęśliwi?
▶️ „Tobie zajmie to chwilę”: jak reagować na drobne prośby o pomoc?
▶️ Praca zdalna uszczęśliwia
▶️ Nauczyłem się w bolesny sposób, czym grozi zaniedbywanie odpoczynku
Nie tylko w gastronomii
Czy rekrutacja za pośrednictwem asystentów głosowych to jedno z narzędzi rekrutacyjnych przyszłości? Z pewnością. Projekt „Apply Thru” wydaje się bardziej narzędziem marketingu niż HR, ale rekruterzy powinni mieć na oku ten trend i pierwsze jaskółki jak Allianz Careers czy SEEK Jobs, który pozwala na sprawdzenie oferty rekrutacyjnej firmy Allianz.
Asystenci głosowi pozwolą nie tylko usprawnić i zautomatyzować przynajmniej część procesu rekrutacji. Mogą być też doskonałym narzędziem umożliwiającym poznanie naszej firmy, jej historii, kultury organizacyjnej i sukcesów. Dlatego z niecierpliwością wypatrujemy pionierów, którzy będą wytaczać szlaki.
Hej! To jeszcze nie koniec! 💌
Podobał Ci się powyższy artykuł? ❤️ Staramy się tworzyć dobre, praktyczne treści. Szczególną miłością darzymy nasz newsletter. Pokazujemy, jak będzie wyglądała przyszłość pracy i jaka powinna być mądra praca. Zachęcamy: zapisz się, daj nam szansę. A jeśli Ci się nie spodoba w każdej chwili możesz się wypisać.
Dawid Zaraziński
Jestem współtwórcą Instytutu Kontekstów Pracy oraz dyrektorem komunikacji w meet&grow. Lubię dzielić się wiedzą i doświadczeniem podczas konferencji, warsztatów, webinariów. Jestem aktywny na LinkedIn i Twitterze – zapraszam do kontaktu!