arrow-downaudiofacebookinstagramlinkedintweetervideo

Asystent głosowy pomoże zdobyć pracę w McDonald’s

Czy przyszło Wam kiedyś do głowy, że nie ruszając się z kanapy będziecie mogli porozmawiać z inteligentnym głośnikiem o rozpoczęciu zawodowej kariery?

Oto ciekawostka w kategorii „przyszłość pracy”. Właściciele urządzeń z zainstalowanymi nań asystentami głosowymi Amazon Alexa oraz Google Assistant będą mogli zainicjować proces rekrutacyjny w firmie McDonald’s. Projekt „Apply Thru” ma ułatwić rozpoczęcie kariery zawodowej młodym ludziom.

Alexa, znajdź pracę w McDonald’s

Za pośrednictwem asystenta głosowego nie odbędzie się jednak cały proces rekrutacyjny, ale jego wstępna część, w której zainteresowane osoby odpowiedzą na kilka wstępnych pytań. Następnie otrzymają wiadomość tekstową z linkiem do dokończenia procesu online.

„Apply Thru” to jedno z działań, które mają przybliżyć markę McDonald’s młodemu konsumentowi. Firma, która zatrudnia 2 miliony osób w 38 tys. punktów na całym świecie, w ostatnich latach mocno odczuła zmianę w zainteresowaniach nowych pokoleń (między innymi zdrowszym jedzeniem oraz opcjami bezmięsnymi) oraz w sposobie zamawiania jedzenia (zamówienia z dowozem, przez aplikacje itd.). Stąd w strategii firmy pojawiły się nowe technologiczne pojęcia: w tym automatyzacja i sztuczna inteligencja. Przykłady? McDonald’s wraz z Uber Eats pracuje między innymi nad pilotażem dostaw dronami, a we wszystkich restauracjach pojawiają się automaty do samodzielnego składania zamówień. Firma eksperymentuje również z wprowadzeniem robotów do swoich kuchni.


Chcesz więcej? Poznaj najpopularniejsze artykuły grudnia!

▶️ Czy w ogłoszeniu rekrutacyjnym publikować informację o wynagrodzeniu?
▶️ Zapraszamy na warsztaty „Radykalny sen”!
▶️ Drewniana trumna jest dla mnie za ciasna
▶️ Benefity pozapłacowe: pobierz praktyczną publikację!


Nie tylko w gastronomii

Czy rekrutacja za pośrednictwem asystentów głosowych to jedno z narzędzi rekrutacyjnych przyszłości? Z pewnością. Projekt „Apply Thru” wydaje się bardziej narzędziem marketingu niż HR, ale rekruterzy powinni mieć na oku ten trend i pierwsze jaskółki jak Allianz Careers czy SEEK Jobs, który pozwala na sprawdzenie oferty rekrutacyjnej firmy Allianz.

Asystenci głosowi pozwolą nie tylko usprawnić i zautomatyzować przynajmniej część procesu rekrutacji. Mogą być też doskonałym narzędziem umożliwiającym poznanie naszej firmy, jej historii, kultury organizacyjnej i sukcesów. Dlatego z niecierpliwością wypatrujemy pionierów, którzy będą wytaczać szlaki.


Hej, masz sekundę?…

Mamy nadzieję, że powyższy materiał Ci się spodobał! ❤️ Nasz cel to tworzenie wyłącznie inspirujących lub praktycznych treści. Dobrze wiedzą o tym odbiorcy naszego newslettera. To wyjątkowa grupa – taka, do której idealnie pasujesz 💌 Zachęcamy: zapisz się i sprawdź. Jeśli Ci się nie spodoba w każdej chwili możesz się wypisać.

Dawid Zaraziński

Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Lubię dzielić się wiedzą i doświadczeniem podczas konferencji, warsztatów, webinariów. Jestem aktywny na LinkedIn i Twitterze – zapraszam do kontaktu!

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *